Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky
Tyto všeobecné obchodní podmínky („Podmínky“) společnosti ONlineDAMI s.r.o., se sídlem Korunní 2569/108, Vinohrady (Praha 10), 101 00 Praha, Česká republika, IČO: 22318305, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze (dále jen „My“ nebo „Prodávající“), upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů („Občanský zákoník“), vzájemná práva a povinnosti Vás, jakožto kupujících, a Nás, jakožto prodávajících, vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy („Smlouva“) uzavřené prostřednictvím e-shopu na webových stránkách www.rychlykosik.cz („E-shop“).
Všechny informace o zpracování Vašich osobních údajů jsou obsaženy v dokumentu Zásady zpracování osobních údajů, který naleznete na adrese:
https://www.rychlykosik.cz/vse-o-nakupu/podminky-ochrany-osobnich-udaju/
Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Znění Podmínek můžeme jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek.
Smlouva je uzavírána distančním způsobem prostřednictvím E-shopu, prostřednictvím rozhraní webové stránky („webové rozhraní E-shopu“).
Pokud některá část Podmínek odporuje tomu, co jsme si výslovně sjednali v rámci procesu Vašeho nákupu na našem E-shopu, má tato konkrétní dohoda před Podmínkami přednost.
0. Identifikační a kontaktní údaje prodávajícího
Prodávající:
ONlineDAMI s.r.o.
Korunní 2569/108, Vinohrady (Praha 10), 101 00 Praha, Česká republika
IČO: 22318305
Zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze
E-shop:
www.rychlykosik.cz
Kontaktní e-mail:
rychlykosikonline@gmail.com
Ozveme se vám nejpozději do 24 hodin.
E-mailem řešíme veškeré dotazy, reklamace i běžnou komunikaci se zákazníky.
🏠 Kontaktní / korespondenční adresa (pro vrácení zboží a reklamace):
Online prodej – RychlyKosik.cz
Petrohradská 3, 101 00 Praha 10 – Vršovice
Otevírací doba dle dohody. Toto místo není výdejním místem zásilek.
📄 Fakturační adresa:
ONlineDAMI s.r.o.
Korunní 2569/108, 101 00 Praha 10, Česká republika
Na této adrese nepřijímáme žádné dokumenty ani běžné zásilky.
📦 Reklamace:
Reklamace přijímáme na kontaktní adrese uvedené výše, a to po vyplnění reklamačního formuláře na stránce Reklamace a odstoupení nebo v příslušné záložce na E-shopu.
Po odeslání formuláře vás budeme kontaktovat s dalším postupem a potvrzením přijetí reklamace.
1. Některé definice
1.1. Cena je finanční částka, kterou budete hradit za Zboží.
1.2. Cena za dopravu je finanční částka, kterou budete hradit za doručení Zboží, včetně ceny za jeho zabalení.
1.3. Celková cena je součet Ceny a Ceny za dopravu.
1.4. DPH je daň z přidané hodnoty dle platných právních předpisů.
1.5. Faktura je daňový doklad vystavený v souladu se zákonem o DPH na Celkovou cenu.
1.6. Objednávka je Váš závazný návrh na uzavření Smlouvy o koupi Zboží s Námi.
1.7. Uživatelský účet je účet zřízený na základě Vámi sdělených údajů, který umožňuje uchování zadaných údajů a historii objednaného Zboží a uzavřených Smluv.
1.8. Vy jste osoba nakupující na Našem E-shopu, právními předpisy označovaná jako kupující (spotřebitel nebo podnikatel).
1.9. Zboží je vše, co můžete nakoupit na E-shopu.
2. Obecná ustanovení a poučení
2.1. Koupi Zboží je možné uskutečnit pouze přes webové rozhraní E-shopu.
2.2. Při nákupu Zboží je Vaší povinností poskytnout Nám všechny údaje správně a pravdivě. Údaje, které Nám poskytnete v Objednávce, budeme považovat za správné a pravdivé.
2.3. Na Našem E-shopu poskytujeme přístup k hodnocení Zboží provedenému jinými spotřebiteli. Autenticitu recenzí zajišťujeme tím, že hodnocení propojíme s konkrétní objednávkou v našem interním systému, kde je u každého hodnocení uvedeno ID objednávky.
3. Uzavření smlouvy
3.1. Smlouvu s Námi je možné uzavřít v českém nebo slovenském jazyce.
3.2. Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím E-shopu. Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku (zejména internetové připojení) si hradíte Vy sami; tyto náklady se neliší od Vašeho běžného tarifu. Odesláním Objednávky souhlasíte s použitím prostředků komunikace na dálku.
3.3. K uzavření Smlouvy je třeba, abyste v E-shopu vytvořili Objednávku, která musí obsahovat zejména:
a) informace o objednávaném Zboží (výběr Zboží označením „Do košíku“),
b) informace o Ceně, Ceně za dopravu, způsobu úhrady Celkové ceny a způsobu doručení Zboží,
c) Vaše identifikační a kontaktní údaje nutné k doručení Zboží (jméno, příjmení, doručovací adresa, telefonní číslo, e-mailová adresa).
3.4. V průběhu vytváření Objednávky můžete údaje kontrolovat a měnit až do okamžiku jejího dokončení. Objednávku odešlete kliknutím na tlačítko „Objednat s povinností platby“, čímž potvrzujete, že jste se seznámili s těmito Podmínkami a souhlasíte s nimi (zaškrtnutím příslušného políčka).
3.5. Vaši Objednávku Vám v co nejkratší době poté, co Nám bude doručena, potvrdíme e-mailem na adresu uvedenou v Objednávce. Součástí potvrzení bude shrnutí Objednávky a tyto Podmínky v příloze. Okamžikem potvrzení Objednávky z naší strany dochází k uzavření Smlouvy.
3.6. Mohou nastat případy, kdy Vám Objednávku nebudeme moci potvrdit (zejména pokud není Zboží dostupné nebo objednáte větší počet kusů, než umožňujeme). V takovém případě Vás kontaktujeme a zašleme Vám novou nabídku; Smlouva je v takovém případě uzavřena až potvrzením této nové nabídky z Vaší strany.
3.7. V případě zjevně chybné Ceny (například nesmyslně nízká cena, chybějící cifra apod.) nejsme povinni Zboží dodat za tuto Cenu, a to ani tehdy, pokud již došlo k potvrzení Objednávky. V takovém případě Vás bezodkladně kontaktujeme a navrhneme novou Smlouvu s opravenou Cenou.
3.8. Uzavřením Smlouvy Vám vzniká povinnost uhradit Celkovou cenu.
3.9. V případě nesouhlasu s postupem dle bodů 3.6 a 3.7, a nedojde-li k dohodě na změně Objednávky, je možné Smlouvu z obou stran stornovat. Pokud jste již Zboží uhradili, jsme povinni Vám uhrazené finanční prostředky bez zbytečného odkladu vrátit.
3.10. V některých případech umožňujeme využít slevu (např. formou slevového kódu). Pro poskytnutí slevy je nutné zadat příslušný kód v průběhu vytváření Objednávky do určeného pole; po odeslání Objednávky již kód nelze dodatečně uplatnit.
4. Cenové a platební podmínky, výhrada vlastnického práva
4.1. Cena je vždy uvedena u Zboží na E-shopu, v Objednávce a následně ve Smlouvě. V případě rozporu mezi Cenou uvedenou u Zboží v E-shopu a Cenou v Objednávce platí Cena uvedená v Objednávce. U Objednávky je vždy uvedena i Cena za dopravu, případně podmínky, kdy je doprava zdarma.
4.2. Celková cena je uvedena včetně DPH a všech zákonných poplatků.
4.3. Platbu Celkové ceny po Vás budeme požadovat po uzavření Smlouvy a před předáním Zboží. Celkovou cenu můžete uhradit těmito způsoby:
a) Bankovním převodem – platební údaje obdržíte v potvrzení Objednávky. Celková cena je splatná do 5 dnů.
b) Platbou kartou online – prostřednictvím platební brány Shoptet Pay, za podmínek poskytovatele této služby. Celková cena je splatná do 1 dne.
c) Dobírkou – platba při převzetí Zboží od dopravce.
d) Hotově při osobním odběru, pokud je tato možnost na E-shopu nabízena. Celková cena je splatná při převzetí Zboží.
4.4. Faktura bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení Celkové ceny a zaslána na Vaši e-mailovou adresu.
4.5. Vlastnické právo ke Zboží na Vás přechází až okamžikem úplného zaplacení Celkové ceny a převzetím Zboží.
5. Doručení zboží, přechod nebezpečí škody na věci
5.1. Zboží Vám bude doručeno nejpozději do 15 dnů způsobem podle Vaší volby, a to prostřednictvím:
a) výdejních míst smluvních dopravců (např. Zásilkovna),
b) dopravních společností (např. DPD, Zásilkovna, „nejlevnější doručení na adresu“).
Konkrétní možnosti se zobrazují v košíku při tvorbě Objednávky.
5.2. Zboží doručujeme pouze v rámci České republiky a Slovenské republiky, není-li v E-shopu uvedeno jinak.
5.3. Doba doručení závisí na dostupnosti Zboží a zvoleném způsobu dopravy a platby. Předpokládanou dobu doručení uvedeme v potvrzení Objednávky; jedná se o orientační údaj.
5.4. Po převzetí Zboží od dopravce je Vaší povinností zkontrolovat neporušenost obalu. V případě zjevného poškození obalu či zásahu do zásilky je vhodné sepsat s dopravcem škodní protokol nebo zásilku nepřevzít.
5.6. Pokud je Zboží z důvodů na Vaší straně doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo sjednáno, jste povinni uhradit náklady s tím spojené. Údaje k úhradě Vám zašleme e-mailem, splatnost je 14 dní.
5.7. Nebezpečí škody na Zboží na Vás přechází okamžikem převzetí Zboží. Pokud Zboží nepřevezmete, ačkoliv jste k tomu měli možnost, přechází nebezpečí škody na Zboží okamžikem, kdy jste jej mohli převzít.
5.8. Nebylo-li Zboží uvedeno jako „skladem“ a byla uvedena orientační doba dostupnosti, informujeme Vás v případě mimořádného výpadku výroby nebo prodlení dodavatele, vždy s uvedením nové předpokládané doby dodání nebo informace, že Zboží nelze dodat.
6. Práva z vadného plnění (reklamace)
6.1. Zaručujeme, že v okamžiku přechodu nebezpečí škody na Zboží podle čl. 5.7 je Zboží bez vad, zejména že:
a) odpovídá sjednanému popisu, druhu, množství, jakosti, funkčnosti a dalším vlastnostem,
b) je vhodné k účelu, který po nás požadujete a s nímž souhlasíme,
c) je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití,
d) je vhodné k účelu, k němuž se Zboží tohoto druhu obvykle používá,
e) množstvím, jakostí a vlastnostmi odpovídá tomu, co lze rozumně očekávat,
f) je dodáno s příslušenstvím a pokyny, které můžete rozumně očekávat,
g) odpovídá jakostí nebo provedením vzorku či předloze, které Vám byly před uzavřením Smlouvy poskytnuty.
6.2. Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými právními předpisy (zejména § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele).
6.3. V případě vady Zboží můžete uplatnit reklamaci zasláním e-mailu na kontaktní adresu uvedenou v čl. 0, písemně na kontaktní adresu Online prodej – RychlyKosik.cz, Petrohradská 3, 101 00 Praha 10 – Vršovice, nebo prostřednictvím reklamačního formuláře na stránce:
https://www.rychlykosik.cz/reklamace-a-odstoupeni/
V reklamaci uveďte zejména popis vady a způsob, jakým požadujete reklamaci vyřešit.
6.4. Má-li Zboží vadu, máte právo požadovat:
a) odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady nebo dodáním chybějící části, nebo
b) odstranění vady opravou Zboží,
pokud není zvolený způsob nemožný nebo nepřiměřeně nákladný.
6.5. Můžeme vadu odmítnout odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné.
6.6. Dále máte právo na:
a) přiměřenou slevu z Ceny, nebo
b) odstoupení od Smlouvy,
jestliže:
– vadu odmítneme odstranit nebo ji neodstraníme včas,
– se vada opakovaně vyskytne,
– jedná se o podstatné porušení Smlouvy,
– je z okolností zřejmé, že vada nebude včas odstraněna bez značných obtíží.
6.7. Právo odstoupit od Smlouvy nemáte, je-li vada Zboží nepatrná.
6.8. Práva z vadného plnění Vám nenáleží, pokud jste si vadu Zboží způsobili sami.
6.9. Vadou není opotřebení odpovídající obvyklému užívání.
6.10. Při uplatnění reklamace Vám vystavíme písemné potvrzení o jejím přijetí, obsahu a Vámi požadovaném způsobu vyřízení.
6.11. Nedohodneme-li se na delší lhůtě, vyřídíme reklamaci nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění. Nedočkáte-li se v této lhůtě, můžete odstoupit od Smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu.
6.12. O vyřízení reklamace Vás informujeme e-mailem a vydáme Vám potvrzení o datu a způsobu vyřízení. Je-li reklamace oprávněná, máte právo na náhradu účelně vynaložených nákladů (např. poštovné).
6.13. Pokud nakupujete jako podnikatel, jste povinni vadu vytknout bez zbytečného odkladu, nejpozději do 3 dnů od převzetí Zboží.
6.14. Pokud jste spotřebitel, můžete práva z vadného plnění uplatnit u vady, která se projeví u spotřebního Zboží ve lhůtě 24 měsíců od převzetí Zboží.
7. Odstoupení od smlouvy
7.1. Od Smlouvy lze odstoupit v případech uvedených v tomto článku nebo v jiných ustanoveních Podmínek, kde je odstoupení výslovně stanoveno.
7.2. Jste-li spotřebitel, máte právo odstoupit od Smlouvy uzavřené na dálku bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí Zboží (nebo poslední dodávky Zboží či jeho části, v případě vícekusových nebo opakovaných plnění).
7.3. Odstoupit můžete jakýmkoliv prokazatelným způsobem (e-mailem, dopisem na kontaktní adresu, prostřednictvím formuláře). K tomu můžete využít vzorový formulář uveřejněný na stránce:
https://www.rychlykosik.cz/reklamace-a-odstoupeni/
7.4. Odstoupit od Smlouvy nelze v případech uvedených v § 1837 Občanského zákoníku (např. zboží upravené na míru).
7.5. Lhůta je zachována, pokud nám oznámení o odstoupení odešlete poslední den lhůty.
7.6. V případě odstoupení z Vaší strany jste povinni Zboží zaslat zpět na kontaktní adresu uvedenou v čl. 0 nejpozději do 14 dnů od odstoupení. Náklady na vrácení Zboží nesete Vy, s výjimkou případu, kdy jsme porušili Smlouvu.
7.7. Cenu a případně i Cenu za dopravu (max. ve výši nejlevnějšího nabízeného způsobu dodání) Vám vrátíme nejpozději do 14 dnů od účinného odstoupení na bankovní účet, ze kterého byla platba provedena, nebo který uvedete v odstoupení. Peníze však nemusíme vrátit dříve, než Zboží obdržíme nebo nám prokážete, že jste Zboží odeslali.
7.8. Odpovídáte za případné snížení hodnoty Zboží, které vznikne v důsledku nakládání se Zbožím jinak, než je nutné k seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností Zboží (jinak, než by bylo obvyklé v kamenné prodejně). V případě, že jsme Vám ještě nevrátili Cenu, můžeme tuto náhradu započíst proti vracené částce.
7.9. My jsme oprávněni odstoupit od Smlouvy zejména v případech objektivní nemožnosti Zboží dodat, uvedení zjevně nepravdivých údajů v Objednávce nebo dlouhodobé nemožnosti Vás kontaktovat. Pokud nakupujete v rámci své podnikatelské činnosti, jsme oprávněni od Smlouvy odstoupit kdykoliv.
7.10. V případě odstoupení od Smlouvy z Vaší strany a vrácení rozbaleného Zboží, které nese zjevné známky používání nebo je zjevně opotřebené nad rámec běžného vyzkoušení, jsme oprávněni přiměřeně snížit vracenou Cenu, maximálně však o 20 % z prodejní ceny Zboží. Důvodem je skutečnost, že takové Zboží již nelze prodat jako nové a vzniká nám tím škoda.
8. Řešení sporů se spotřebiteli
8.1. Nejsme ve vztahu ke kupujícím vázáni žádnými kodexy chování ve smyslu § 1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.
8.2. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťujeme prostřednictvím elektronické adresy rychlykosikonline@gmail.com. Informaci o vyřízení stížnosti zašleme na elektronickou adresu kupujícího.
8.3. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, web: www.coi.cz.
8.4. K řešení sporů on-line lze využít také platformu EU na adrese ec.europa.eu/consumers/odr.
8.5. Kontaktním místem dle Nařízení (EU) č. 524/2013 je Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, web: www.evropskyspotrebitel.cz.
9. Závěrečná ustanovení
9.1. Pokud náš právní vztah obsahuje mezinárodní prvek (např. zasíláme zboží na Slovensko), řídí se vztah vždy právem České republiky. Tím nejsou dotčena Vaše práva spotřebitele vyplývající z kogentních právních předpisů.
9.2. Veškerou písemnou korespondenci si s Vámi budeme doručovat elektronicky – na e-mail uvedený v Objednávce nebo ve Vašem Uživatelském účtu. Naše kontaktní e-mailová adresa je uvedena v čl. 0.
9.3. Smlouvu je možné měnit pouze písemnou dohodou. Jsme oprávněni tyto Podmínky jednostranně měnit; nová verze se použije na Smlouvy uzavřené po nabytí její účinnosti nebo na další plnění u dlouhodobých smluv. O změně Podmínek Vás informujeme e-mailem nejméně 14 dnů před účinností.
9.4. V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky dodavatelů apod.), neneseme odpovědnost za škody vzniklé v důsledku těchto událostí. Trvá-li vyšší moc déle než 10 dní, může kterákoli strana od Smlouvy odstoupit.
9.5. Přílohou Podmínek mohou být vzorové formuláře pro reklamaci a odstoupení od Smlouvy, zveřejněné na E-shopu.
9.6. Smlouva včetně Podmínek je u nás archivována v elektronické podobě; není veřejně přístupná. Vždy však obdržíte potvrzení Objednávky a znění Podmínek e-mailem, proto doporučujeme tyto dokumenty uchovat.
9.7. Tyto Podmínky nabývají účinnosti dne 1. 9. 2025.
